Frågor och svar - Poäng

Hur gör jag för att boka flygbiljetter för mina bonuspoäng?

Gäller det bokning av inrikesresor med BRA gör du detta enkelt via Mina Sidor.
Klicka på fliken "BRA Vänner" och sedan "Boka bonusresa".

Är du Travel Manager klickar du först på "Roll" och väljer "Resenär", sedan byter du till "Privat". Efter att du valt sträcka och datum för resa väljer du biljettypen "Bonusresa".

Tänk på att du inte kan delbetala en resa med poäng.
Vill du använda dina poäng för att boka resa för någon annan går det bra.

Det tillkommer en avgift på 2.000 bonuspoäng per person för att boka en inrikes bonusresa med BRA över telefon, undantaget bokning av ensamresande barn.

Ombokning och uppgradering av Bonusresor med BRA

Ombokning är kostnadsfri inom samma biljettyp och erbjuds i mån av plats.

Uppgradering från Bonus Bas till Bonus Extra (som har en högre tillgänglighet) kostar 4.000 bonuspoäng per resväg och resenär. Giltighetstiden är 3 månader från ursprungligt resdatum.

Hur kan jag se när mina poäng förfaller?

Logga in på din profilsida. Där finner du när dina närmsta poäng förfaller, poängsaldo och historik.

Hur länge är mina poäng giltiga?

Dina poäng är giltiga i tre år och förfaller sedan löpande per månad. Dvs. de poäng du tjänar in i januari 2015 förfaller i januari 2018.För att se om du har poäng som förfaller kan du kan logga in på din profilsida.

Hur många poäng behöver jag för att kunna ta ut en bonusresa med BRA?

Det finns två biljettyper för bonusuttag med BRA, Bonus Bas och Bonus Extra. Bonus Extra kostar lite mer i poäng men har en högre tillgänglighet.

Läs mer om poängkostnader för flygresor med BRA

Kan man göra namnändring på en bonusbiljett?

Ja, mot en avgift på 650 kr/namn och biljett. Vid tur- och returresa ska ingen del av resan vara påbörjad/använd. Namnändringen är endast möjlig senast 24 timmar innan avresa. Kontakta kundcenter för namnändring av biljett. 

Vem kan använda mina poäng?

Du som bonusmedlem får boka för dina poäng till vem du vill.