Frågor och svar - Medlemskap

Hur gör jag för att få ett nytt BRA Vännerkort?

Du får inget kort automatiskt när du blir ny medlem (undantag om du blir merit- eller guldmedlem). Önskar du ett kort så logga in på din profil, gå in under personlig information och där kan du sedan själv beställa ett nytt kort. Uppstår problem är du naturligtvis välkommen att kontakta oss på bravanner@flygbra.se så hjälper vi dig.

Hur länge är medlemskapet giltigt?

Medlemskapet i BRA Vänner är giltigt tills du säger upp det. Däremot så är guld och meritnivån endast giltig ett år i taget medan silver har en lång giltighetstid.

Hur många medlemsnivåer finns det?

BRA Vänner har tre medlemsnivåer - Silver, Guld och Merit.

När blir jag nedgraderad?

I januari varje år görs en sammanställning av hur många poäng du har tjänat ihop med BRA under föregående kalenderår. Har du då inte uppnått det antal poäng som krävs för att behålla din nuvarande nivå blir du nedgraderad och ditt nya kort skickas ut under mars. Du behåller alltså alltid din medlemsnivå till sista mars året efteråt innan du blir nedgraderad.

Vad krävs för att jag ska få ett Guldkort?

Det krävs 24.000 bonuspoäng på flygresor med BRA per kalenderår för att få ett Guldkort (varje enkelresa ger mellan 300 – 1 200 poäng).

Med tidkort på halv- eller helårbasis får du ditt Guldkort direkt.

Reser du på klippkort krävs det minst 45 enkelresor på klipp för att nå guldkort.

Jag har flera medlemskap hos er – vad gör jag då?

Hör av dig till oss på bravanner@flygbra.se så hjälper vi dig att avsluta det konto du inte vill ha och/eller slå ihop dina konton/medlemskap.

Vilka förmåner har jag med Flygbussarna när jag är medlem i BRA Vänner?

Du som har ett Meritkort och/eller har tidkort (guld halv- och helårskort) reser kostnadsfritt med Flygbussarna (på de linjer som vi trafikerar).

Övriga guldkortsmedlemmar reser med 50% rabatt.

Silvermedlemmar har ingen rabatt.

För att få din rabatt måste du ha ditt medlemskort till hands som läses av vid ombordstigning.