Hur gör jag en reklamation?
Har du synpunkter på din resa med oss? Eller gick inte allt som planerat?
Du är alltid välkommen att skicka in både positiv feedback, såväl som återkoppling på situationer där inte allt gått som förväntat. Dina åsikter är viktiga för oss och vi vill gärna ta del av din upplevelse, då din återkoppling bidrar till att BRA har branschens nöjdaste kunder även i fortsättningen.
För att vi ska kunna hantera ditt reklamationsärende, eventuella ersättningsanspråk, synpunkter eller liknande korrekt, behöver du registrera ett ärende via formuläret länkat nedan. Reklamationen bör vara oss tillhanda senast 2 månader efter ankomst.
Om ni var flera personer som reste tillsammans går det bra att skicka in en gemensam reklamation för samtliga resenärer. Skicka oss endast en anmälan för hela ditt ärende och skriv gärna i rutan för "fritext/meddelande" så utförligt som möjligt vad ditt ärende avser.
Skicka din feedback via vårt reklamationsformulär här
Vad händer efter att jag skickat in mitt ärende?
När du lagt upp ett ärende via formuläret kommer du att få en bekräftelse på att vi mottagit din anmälan till angiven mailadress. Om du önskar att skicka in kvitto för eventuell ersättning, tänk på att alltid skriva avsändare på ditt brev, samt hänvisa till ditt personliga ärendenummer REKXXXXXX-XXX och bifoga dina fullständiga bankuppgifter i brevet. Fysiska kvitton skickas med post och elektroniska kvitton skickar du förslagsvis via mail till oss.
Reklamationsavdelningen kommer därefter att kontakta dig för uppgifter om övriga underlag, så som flygbiljett eller liknande. Handläggningstiden för ditt ärende är ca 10 arbetsdagar.
Kontaktuppgifter till BRA Reklamation:
Helgfria vardagar kl. 10.00-12.00 och 13.00-15.00
BRA Sverige AB
Reklamation
Box 15040
200 31 Malmö
Om du kontaktar oss via chat efter att du först registrerat ett ärende via vårt kontaktformulär, hänvisa alltid till ditt ärendenummer REKXXXXXX-XXX som du får efter att du har fyllt i reklamationsformuläret.