Vad är en vilande biljett?
De biljetter som inte kunde utnyttjas på grund av BRAs företagsrekonstruktion under 2020 räknas som vilande förutsatt att man inte valt återbetalning redan
De biljetter som inte kunde utnyttjas på grund av BRAs företagsrekonstruktion under 2020 räknas som vilande förutsatt att man inte valt återbetalning redan
Nej. Din värdekod är din före detta vilande biljett.
Värdekoden används som betalning för en ny resa.
Du kan välja valfri destination, valfri, biljettyp och valfri resenär. Se mer information om värdekoder samt instruktion för att boka här.
En värdekod är din tidigare vilande biljett. Vi har omvandlat din vilande biljett till en värdekod för att kunna erbjuda högsta möjliga flexibilitet när du bokar din nya resa. Din outnyttjade biljetts värde är överfört till värdekoden som kan användas för bokning av valfri destination, valfri biljettyp samt valfri resenär.
Formuläret för att begära ut din värdekod hittar du här. Tänk på att vara ute i god tid då det kan ta upp till 5 arbetsdagar att få sin värdekod.
Senast den 31 oktober 2021 ska du ha bokat och rest med din värdekod.
Beloppet på din värdekod är det samma som på din outnyttjade flygbiljett.
Nej. Man får en värdekod per person och per bokning
Du kan använda samma värdekod för nya bokningar vid ett senare tillfälle tills dess att hela summan på värdekoden är utnyttjad, dock senast 31 oktober 2021
Ja. Värdekoden är inte personlig.
Du kan begära återbetalning här. Vänligen observera att återbetalning sker i enlighet med BRAs rekonstruktion, dvs man får 25% tillbaka av biljettens outnyttjade värde.
Saldot ser du i bokningsflödet nästa gång du bokar en resa. Det ursprungliga värdet finns även i angivet i mailet du fick tillsammans med din värdekod.
Saldot ser du i bokningsflödet nästa gång du bokar en resa. Det ursprungliga värdet finns även i angivet i mailet du fick tillsammans med din värdekod.
Det går inte att få ett kvitto på din värdekod. Kvittot är originalkvittot på din flygbiljett.
Kontakta BRA kundcenter. Detta kan inte bokas på vår hemsida.
Ja, bokar du en resa och uppger ditt medlemskort så registreras dina bonuspoäng som vanligt.
Ja, du kan använda din värdekod till att köpa tilläggsprodukter i samband med köp av din nya flygresa.
Om du anger all nödvändig information i formuläret för begäran av värdekod kan du begära värdekoden för närstående. Behöver du begära en värdekod för någon utomstående måste du fylla i en fullmakt och skicka in till BRA.
Du kan uppge 2 värdekoder som betalning för en och samma bokning.
Du kan leta efter din gamla bokningsbekräftelse eller kvitto i första hand. Om du inte hittar uppgifterna så kontakta BRA kundcenter.
Det är viktigt att du gör ditt val så fort som möjligt. Tänk på att du måste boka och resa senast den 31 oktober 2021 om du vill behålla din värdekod för nyttjande.