FAQ

Allt om flygbra.se

Hur bokar jag en resa på nya flygbra.se?

Vi har sammanställt en lathund som förklarar de grundläggande stegen i hur du genomför en bokning på nya flygbra.se.

Vägledning

Varför kan jag inte boka olika biljettyper samtidigt?

Olika biljettyper går inte att kombinera i samma bokning. Det innebär att du måste göra separata bokningar.

Notera dock att vi har fri placering (free seating) ombord och separata bokningar påverkar således inte er sätesplacering. 

Varför fungerar inte mitt bokningsnummer?

Om du gjort din bokning innan lanseringen av BRA (före 29/2-2016) har du fått ett nytt bokningsnummer eftersom vi har skiftat system. Ditt nya bokningsnummer hittar du här

Hur loggar jag in på flygbra.se?

På vår nya hemsida ska du kunna använda samma användarnamn och lösenord som du hade på vår gamla sida. Det fungerar bra för de allra flesta, men vi har hittat några undantag:

  • Har du ett användarnamn som innehåller ett mellanslag så fungerar inte lösningen. Vi har därför bytt ut mellanslaget till ett underscore, exempelvis fornamn efternamn blir fornamn_efternam
  • Loggar du in med ditt lojalitetskortsnummer som är nio siffror så ska du inte skriva TF framför siffrorna.

Jag kan inte avboka min resa via flygbra.se?

Just nu är det bara du som bokat med ett hel-halvårskort eller klippkort som kan avboka via vår web. Du som vill avboka en annan typ av bokning kontaktar vårt kundcenter via mail, telefon eller chat

Hur bokar jag med mina buntbiljetter?

Dina buntbiljetter har flyttats över till vår nya hemsida, flygbra.se. I BRA har vi valt att kalla buntbiljetterna för Klippkort. För att boka med dina klipp behöver du logga in på ditt konto uppe till höger på webben. Här hittar du en guide där du steg för steg ser hur du bokar din biljett. https://www.flygbra.se/foretag/travel-manager/manualer

Vad gör jag med mina bonuskuponger från tidigare Sverigeflygbolag?

Dina bonuskuponger som du fått under resor med tidigare Sverigeflygbolag är giltiga fram till sista juni 2016.

Lämna in dina bonuskuponger på din lokala station tillsammans med ditt medlemsnummer i BRA Vänner. Du får då dina bonuskuponger registrerade på din nya medlemssida och kan lösa in poängen i hela vårt nya lojalitetsprogram.    

Varför fungerar det inte att bli medlem?

Om du varit medlem i Malmö Aviation Bonusprogram sedan tidigare så är du automatiskt överflyttad till BRA Vänner och behöver inte bli medlem igen! Du kan logga in med ditt ”gamla” medlemsnummer precis som tidigare. Detsamma gäller för dig som tidigare varit kund hos Sverigeflyg. Du kan använda ditt gamla användarnamn för att logga in i profilen. Om du inte kommer ihåg detta så är du välkommen att kontakta vårt kundcenter.