För dig som har en outnyttjad biljett hos BRA så har vi nu glädjen att meddela att du kan flyga med oss igen på denna biljett.

Viktigt att känna till angående värdekoden

  • Din vilande biljett finns lagrad på en värdekod hos oss och du kan hämta ut denna värdekod när du vill.
  • Din värdekod är giltig att använda för resor med avgång senast den 31 oktober 2021.
  • Du behöver inte hämta ut värdekoden förrän du vill boka din nya biljett (det kan ta upp till 5 arbetsdagar att få din värdekod vid hög belastning av förfrågningar)

Så här bokar du en resa med din värdekod

Värdet på din biljett finns på din värdekod och du bokar med din värdekod på vår hemsida genom att klicka i ”Boka med värdekod”.

Boka med värdekod

  • Din värdekod kan användas till valfri destination på vårt linjenät och du kan välja att resa på valfri biljettyp.
  • Om du inte vill nyttja biljetten själv kan någon annan nyttja den. I samband med bokning av den nya resan kan värdekoden även användas till att köpa tilläggstjänster som erbjuds på vår hemsida som t.ex. Extra bagage.
  • Om det blir pengar kvar på din värdekod kan du nyttja samma värdekod flera gånger tills beloppet är slut.
  • Om din nya biljett kostar mer än värdet på din värdekod så kan du betala mellanskillanden med ett betalkort på vår hemsida.
  • Har du flera värdekoder kan du använda upp till 2 olika värdekoder som betalning för den nya resan
  • För bokning av en bonusresa med värdekod, vänligen kontakta BRA kundcenter här efter att du hämtat ut din värdekod
  • Biljetter som bokas med din värdekod är inte återbetalningsbara. Önskar du återbetalning på din vilande biljett/värdekod, vänligen se information längre ned på denna sida.

 

För att hämta ut din värdekod, vänligen gå vidare och fyll i formuläret.

 

För att agera ombud och hämta ut värdekod åt någon annan så måste du ha en undertecknad fullmakt. Bifoga en digital kopia på fullmakten när du skickar in formuläret. Ladda ner fullmakt.

Vill du inte ha en ny flygning har du rätt att i stället begära återbetalning. På grund av Tingsrättens beslut, med anledning av den företagsrekonstruktion vi genomgått behöver vi då enligt lag, förhålla oss till det offentliga ackord som föreslagits vilket gör att återbetalningen begränsas till 25 % av biljettpriset. Detsamma gäller för samtliga kunder, leverantörer och partners som vi har skulder till. Det spelar ingen roll om begäran om återbetalning gjorts innan rekonstruktionen blivit avslutad eller om det görs när vi kommit igång igen. Väljer du detta alternativ är det slutgiltigt och valet går tyvärr inte att ändra.

Ansök om återbetalning här.

Har du ett årskort eller klippkort du vill begära återbetalning för? (OBS: Notera att endast 25% av resterande värde på årskort/klippkort återbetalas) Använd detta formulär.