Frågor och svar Frågor och svar
×

Nyheter till dig som är återförsäljare av resor för BRA!

Till hösten har vi som ambition att komma igång med våra flygningar igen men en konsekvens av Coronapandemin är att både vår tidtabell och de destinationer vi flyger till kommer att skilja sig en del mot hur det tidigare sett ut. Vi kommer återkomma med information och löpande hålla er uppdaterade med hur vi planerar vår återkomst på våra linjer!

Vi har till dess förlängt vårt samarbete med Amapola som gör att kunder som har ”vilande” biljetter kan använda dem på de flygningarna (Malmö och Visby). Läs mer nedan om hur du gör för att boka in din kund med Amapola.

Alla biljetter är fortsatt satta i ”vilande” läge som våra gemensamma kunder hade inbokade med oss, och kommer kunna användas på valfri destination när vi startar upp igen!

  • Amapola –  Kunder som har vilande biljetter hos BRA kan välja att flyga med Amapola under sommaren till både Visby och Malmö Läs mer
  • Vilande biljetter och återbetalningar vad gäller nu?  Läs mer
  • Har dina kunder årskort eller klippkort? Läs mer
  • Vår rekonstruktion är klar  Läs mer
  • Frågor och svar Läs mer
  • Tingsrättens beslut  Läs mer

Viktig information

  1. Samtliga resenärer som fått sina resor inställda under våren och sommaren har en vilande biljett hos oss på BRA. Detta gäller oavsett om biljetten är bokad av BRA eller någon återförsäljare. Giltighetstiden på dessa biljetter är nu förlängda till den 2021-09-30. Biljetten gäller på valfri linje och för valfri resenär (dvs. överlåtelse kan endast göras i samband med inbokning av ny resa vilket kan ske först när vi startar upp verksamheten igen efter rekonstruktionen)
  2. Kunden har dock möjlighet att i stället för att behålla sin biljett vilande begära pengarna tillbaka och kommer då att omfattas av det av Tingsrätten fastställda ackordet som beslutas i den rekonstruktion som BRA varit igenom och då få 25 % i återbetalning av det totala biljett priset. Vi har satt upp ett formulär som kunden själv skall fylla i då som vi ber er hänvisa till. www.flygbra.se/alternativ/
  3. Pga. rekonstruktionen är BRA sedan den 6e april 2020 inte med i BSP. Biljetter ni skickat in via BSP agent refund finns därför inte kvar i det systemet utan även dessa behöver hänvisas till förfarandet i punkt b).

Vi ses igen till hösten!

De linjer vi kommer öppna först kommer sannolikt att vara de linjer ni efterfrågar mest till exempel mellan Bromma och Malmö, Göteborg, Visby, Ängelholm och Umeå men vi hoppas att efterfrågan på flygresor gör att vi kan utöka antalet destinationer och vår tidtabell steg för steg framöver. Vi kommer att återkomma under hösten med mer info om destinationer, tidtabell samt exakt startdatum då vi kör igång igen !!

Varma hälsningar!

Vännerna på BRA