Nyheter till dig som är återförsäljare av resor för BRA!

Till hösten har vi som ambition att komma igång med våra flygningar igen men en konsekvens av Coronapandemin är att både vår tidtabell och de destinationer vi flyger till kommer att skilja sig en del mot hur det tidigare sett ut. Vi har därför behövt ställa in samtliga flygningar under hösten även om vi kommer att sätta igång vår flygtrafik igen under samma period. Alla biljetter läggs som vilande, se även under ”Viktig information” nedan.

Vår rekonstruktion fortgår!  Läs mer →

Information från rekonstruktören  Läs mer →

Vilande biljetter – vad gäller?  Läs mer →

Har dina kunder årskort eller klippkort? Läs mer →

Amapola -  Kunder som har vilande biljetter hos BRA kan välja att flyga med Amapola under sommaren till flera platser runt om i Sverige! Läs mer →

 

Viktig information

  1. Samtliga resenärer som fått sina resor inställda sedan vi gick i rekonstruktion har en vilande biljett hos oss på BRA. Detta gäller oavsett om biljetten är bokad av BRA eller någon återförsäljare. Giltighetstiden på dessa biljetter är nu förlängda till den 2021-09-30. Biljetten gäller på valfri linje och för valfri resenär (dvs. överlåtelse kan endast göras i samband med inbokning av ny resa vilket kan ske först när vi startar upp verksamheten igen efter rekonstruktionen)
  2. Kunden har dock möjlighet att i stället för att behålla sin biljett vilande begära pengarna tillbaka och kommer då att omfattas av det ackordsförslag (om 25% återbetalning av biljettpriset) som är framtaget i rekonstruktionsarbetet. Vi har satt upp ett formulär som kunden skall fylla i som vi ber er hänvisa till. www.flygbra.se/alternativ/
  3. OBS!!! Om ni som resebyrå redan skickat in ett krav på återbetalning till vår rekonstruktör (för era kunder räkning) så kommer de biljetter som är definierade i detta krav att omfattas av ackordet. Utbetalning kommer att ske sommaren 2021. Vill ni i stället möjliggöra för era kunder att välja mellan vilande biljett och återbetalning behöver ni omgående, senast den 3 juli,  dra tillbaka kravet från rekonstruktören på mailadress: info@carler.se samt hänvisa kunden att fylla i ett formulär med vägval enligt punkt b) ovan.
  4. Pga. rekonstruktionen är BRA sedan den 6e april 2020 inte med i BSP. Biljetter ni skickat in via BSP agent refund finns därför inte kvar i det systemet utan även dessa behöver hänvisas till förfarandet i punkt b).

 

Vi ses igen till hösten!

De linjer vi börjar flyga till hösten kommer sannolikt att vara de linjer ni efterfrågar mest till exempel mellan Bromma och Malmö, Göteborg, Visby, Ängelholm och Umeå men vi hoppas att efterfrågan på flygresor gör att vi kan utöka antalet destinationer och vår tidtabell steg för steg framöver. Vi kommer att återkomma senare i sommar med mer info om destinationer, tidtabell samt exakt startdatum då vi kör igång igen till hösten!

Somriga hälsningar från,

Vännerna på BRA